Coronaprotocol

Coronaprotocol Dorpshuis It Himsterhûs

Dit protocol is gebaseerd op de maatregelen die de Nederlandse Rijksoverheid heeft afgekondigd tot en met 20 oktober 2020 en mede tot stand gekomen op basis van de informatie die Doarpswurk over Corona en Dorpshuizen heeft gepresenteerd. Dit protocol wordt gecommuniceerd met de verenigingen die actief zijn, de gasten, de vrijwilligers en medewerkers van dorpshuis It Himsterhûs te Oosthem.

Algemeen

  • Iedereen boven de 18 jaar houdt overal 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Blijf thuis bij klachten en laat u testen.
  • Was vaak uw handen en hoest en nies in uw elleboog.
  • Werk zoveel mogelijk thuis.
  • Vermijd drukte: ga weg als het druk is/ reis zoveel mogelijk buiten de spits.

Wanneer open en wanneer dicht

  • It Himsterhûs gaat dicht om 22:00 uur. Dit geldt voor alle activiteiten.
  • Er mogen geen mensen meer toegelaten worden na 21:00 uur die niet hebben gereserveerd.

Binnen

  • Maximaal 30 personen in een ruimte (Excl. Medewerkers, maar inclusief kinderen)
  • Wij werken op basis van reservering en een gezondheids-check gesprek (hoesten, verkoudheid, koorts, benauwdheid)
  • Bij een vermoeden van deze klachten, dan mag de toegang worden geweigerd.
  • Alle gasten dienen hun naam en bereikbaarheidsgegevens te noteren. Deze gegevens worden maximaal 14 dagen bewaard.
  • It Himsterhûs adviseert dringend aan de gasten om een mondkapje te dragen bij binnenkomst, verplaatsingen tussen ruimtes (ook bv toiletbezoek) en bij vertrek.
  • Bij binnenkomst handen ontsmetten met gel of handen wassen.
  • Hang jassen niet aan de kapstok, maar over de stoel die je gebruikt.
  • Een dringend verzoek aan onze medewerkers om een mondkapje te dragen als ze gasten begeleiden, bestellingen opnemen of uitserveren.
  • Alle gasten dienen gebruik te maken van een zitplaats en volgen de aangegeven looproutes.
  • Maximaal 4 personen aan een tafel (gezelschap) met 1,5 meter afstand (tenzij het personen uit 1 gezin betreft).
  • Tijdens het opnemen en uitserveren van de bestellingen hoeft geen rekening gehouden te worden met de 1,5 m regel.
  • Bestellingen worden aan tafel opgenomen. Aan de bar kunnen geen bestellingen worden gedaan.
  • Betalen kan via de pin. Houd ook hier 1,5 meter afstand. De toiletruimtes mogen maximaal door 1 persoon gebruikt worden. Dit wordt ook
    aangegeven op de deuren.
  • Tussen opeenvolgende activiteiten in dezelfde ruimte wordt 15 minuten ventilatietijd ingeruimd.

Buiten

  • Maximaal 40 personen bijeen(Excl. Medewerkers, maar inclusief kinderen).
  • Als een medewerker van It Himsterhûs vermoed dat je deze klachten hebt, dan mag de toegang worden geweigerd.
  • Alle gasten dienen hun naam en bereikbaarheidsgegevens te noteren. Deze gegevens worden maximaal 14 dagen bewaard.
  • It Himsterhûs adviseert dringend aan de gasten om een mondkapje te dragen bij verplaatsingen tussen ruimtes (ook bv toiletbezoek).
  • Medewerkers dragen een mondkapje als ze gasten begeleiden of bestellingen opnemen of uitserveren.
  • Alle gasten dienen gebruik te maken van een zitplaats en volgen de aangegeven looproutes.
  • Maximaal 4 personen aan een tafel (gezelschap) met 1,5 meter afstand (tenzij het personen uit 1 gezin betreft)
  • Tijdens het opnemen en uitserveren van de bestellingen hoeft geen rekening gehouden te worden met de 1,5 m regel.
  • Bestellingen worden aan tafel opgenomen. Aan de bar kunnen geen bestellingen worden gedaan.
  • Betalen kan via de pin aan de bar. Houd ook hier 1,5 meter afstand.
  • De toiletruimtes mogen maximaal door 1 persoon gebruikt worden. Dit wordt ook aangegeven op de deuren.

Na afloop

  • Na afloop van ieder bezoek worden de tafels, stoelen grondig gereinigd.
  • Oppervlakken die veelvuldig worden aangeraakt (deurklinken, trapleuningen, kranen, knopjes van het koffiezetapparaat, etc.) regelmatig (meerdere keren per dag) worden schoongemaakt met water en zeep of desinfecterend middel.
  • Maak ruimtes na gebruik schoon.

Verantwoordelijkheden

  • Het bestuur van It Himsterhûs maakt beleid, protocollen en communicatieplan, stelt dit vast en ziet er op toe dat gasten, vrijwilligers en medewerkers de maatregelen opvolgen.
  • Het bestuur en de medewerkers spreken elkaar en de gasten aan op hun gedrag.
  • De verenigingen en bezoekers zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Vastgesteld, 5 oktober 2020
Bestuur It Himsterhûs

0

Voeg een Commentaar


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.